Darbo pasiulymai vairuotojams

LT / ENLV 

Pagrindinis » Naujienos vairuotojams » Vairuotojų darbo ir poilsio laikas

Vairuotojų darbo ir poilsio laikas

Vairuotojų darbo laikas ir poilsio režimas yra vienas pirmųjų klausimų, kuris kyla naujiems tolimųjų reisų vairuotojams. Kitaip nei įprastuose darbuose nuo 8 iki 17 val. su 45–60 minučių pietų pertrauka, vairuotojų darbo laikas yra daug griežčiau reglamentuojamas bei numatoma daugiau poilsio pertraukėlių. Šio laiko režimas priklauso nuo to, ar dirbate vienas ar su partneriu. Dviejų vairuotojų darbas turi papildomų niuansų, kuriuos taip pat reikėtų žinoti.

Tolimųjų vairuotojų darbo valandos yra reguliuojamos pagal Reglamentus (EB) Nr. 561/2006 ir (ES) Nr. 165/2014. Iš pradžių viskas gali pasirodyti painu, tačiau galime garantuoti, jog pagal šiuos reglamentus parengta atmintinė yra lengvai suprantama kiekvienam. Šioje atmintinėje aptariamos darbo valandos, maksimalus galimas darbo valandų skaičius per dieną ir per savaitę, taip pat poilsio laiko režimas, kassavaitinis poilsio laikas ir t. t. Toliau pateikiame ištrauką iš Atmintinės vairuotojui dėl vairavimo ir poilsio režimo:

Vairavimo trukmė:

  •    kasdienio vairavimo trukmė negali viršyti 9 valandų;
  •    kasdienio vairavimo trukmę du kartus per savaitę galima pailginti iki 10 valandų;
  •    kassavaitinio vairavimo trukmė negali viršyti 56 valandų;
  •    bendra vairavimo trukmė per dvi savaites paeiliui negali viršyti 90 valandų.

Pertraukos:

  •    po keturių su puse valandų vairavimo vairuotojas, jeigu nepradeda ilsėtis, turi daryti ne trumpesnę kaip 45 minučių pertrauką,
  •    šią 45 minučių pertrauką galima pakeisti dvejomis pertraukomis, kurių viena būtų ne trumpesnė kaip 15 minučių pertrauka, po kurios sektų ne trumpesnė kaip 30 minučių pertrauka;
  •    pertraukos metu vairuotojas negali vairuoti, dirbti kitų darbų.

Kasdienis poilsis:

per kiekvieną 24 valandų laiko tarpą po prieš tai pasinaudoto kasdienio ar kassavaitinio poilsio laikotarpio vairuotojas turi būti pasinaudojęs kitu kasdienio poilsio laikotarpiu;

  •     jei kasdienio poilsio laikotarpis trunka ilgiau kaip 9 valandas, bet yra trumpesnis nei 11 valandų, tai šis kasdienio poilsio laikotarpis laikomas sutrumpintu kasdienio poilsio laikotarpiu;
  •    tarp bet kurių dviejų kassavaitinio poilsio laikotarpių vairuotojas gali pasinaudoti daugiausiai trimis sutrumpintais kasdienio poilsio laikotarpiais;
  •    per 30 valandų laikotarpį po prieš tai pasinaudoto kasdienio ar kassavaitinio poilsio laikotarpio vairuotojas, dirbantis su porininkais, turi būti pasinaudojęs kitu mažiausiai 9 valandų kasdienio poilsio laikotarpiu;
  •    kasdienio poilsio laikotarpis gali būti pratęsiamas, kad sudarytų normalų arba sutrumpintą kassavaitinio poilsio laikotarpį;
  •    jei vairuotojas nusprendžia pasinaudoti kasdienio poilsio ir sutrumpinto kassavaitinio poilsio laikotarpiais ne transporto priemonės nuolatinio laikymo vietoje, galima pasinaudoti transporto priemone, jei joje kiekvienam vairuotojui yra įrengtos tinkamos miegojimo vietos, o transporto priemonė stovi vietoje.

Kas savaitinis poilsis:

  •    per bet kurias dvi paeiliui einančias savaites vairuotojas turi pasinaudoti mažiausiai:

o   dviem normaliais kassavaitinio poilsio laikotarpiais,

o   arba vienu normaliu kassavaitinio poilsio laikotarpiu ir vienu sutrumpintu kassavaitinio poilsio laikotarpiu;

  •    sutrumpintas kassavaitinis poilsis turi būti kompensuojamas lygiaverčiu poilsiui skirtu laiko tarpu, kuris visas iš karto pridedamas prie kito ne trumpesnio kaip 9 valandų poilsio laikotarpio iki po atitinkamos savaitės praeis trys savaitės;
  •    bet koks laikas, praleistas vykstant į vietą, kurioje paimama transporto priemonė, kuriai taikomas Reglamentas (EB) Nr. 561/2006, ar grįžtant iš tokios vietos, jei transporto priemonė nėra vairuotojo namuose ar darbovietėje, nelaikomas poilsiu ar pertrauka, išskyrus atvejus, kai vairuotojas yra kelte arba traukinyje ir turi galimybę pasinaudoti gultu ar lova;
  •    bet koks laikas, vairuotojo praleistas vairuojant transporto priemonę, kuriai netaikomas Reglamentas (EB) Nr. 561/2006, vykstant iki ir nuo transporto priemonės, kuriai taikomas Reglamentas (EB) Nr. 561/2006, jei ji nėra vairuotojo namuose ar darbovietėje, laikomas kitu darbu.

Daugiau apie vairavimo trukmę, kasdienio bei kassavaitinio poilsio režimus sužinoti galite pagal LR galiojantį reglamentą parengtoje atmintinėje, kurioje detaliai paaiškinti vartojami terminai bei pateikiama papildoma informacija.

Vairuotojų darbo laikas yra griežtai reguliuojamas įstatymų. Mūsų straipsnyje pateikėme tik svarbiausią informaciją iš šios atmintinės, todėl raginame susipažinti su originaliame dokumente pateikiama informacija! Atkreipkite dėmesį kaip skiriasi vieno vairuotojo ar dviejų vairuotojų bendras darbo laikas ir poilsio laikas. Be to, turėkite omenyje, jog ši informacija gali keistis, keičiantis įstatymams ir darbo laiko apskaitos tvarkai. Todėl labai svarbu sekti naujausius pakeitimus ir susipažinti su nauju reglamentu, jei toks būtų priimtas.

Susiję straipsniai

Darbo pasiūlymai vairuotojams